Uudet yksityisviestit-
Please or Register to create posts and topics.

Eläimet

PreviousPage 11 of 11
Quote from KoiraKaveri on 20/11/2024, 17:10
Quote from zndxxx on 14/11/2024, 18:28
Olen nyttemmin vasta tajunnut, että dobermanni melkein eniten fantasioitu rotu piirrosmaailmassa. Onhan tuollainen muiden lyhytkarvaisten koirien ohella melko atleettinen ja muutenkin “kuuma pakkaus”.

Doberman on todella seksikäs. Musta kiiltävä turkki ja lisäksi niiden imago vartiokoirana. Koen ihailua niitä kohtaan. Kotikoiranahan ne ovat aivan ihastuttavia mitä tiedän, mutta lenkkeillessä pimeällä sellainen seuranaan, ei varmasti tarvitse epäillä onko turvassa. Saati jos kyseessä on koulutettu vartiokoira, ei sen kanssa ole vähääkään leikkimistä. En usko että itselläni olisi tarpeeksi osaamista, että voisin omistaa dobermannin.

Kuvitteellinen hahmo Pepper josta minä pidän tavattomasti.

Upeita ovat.

Melko hots.  Myös rotikka ja tanskandoggi ovat aina olleet lähellä meikäläisen sydäntä. Noissa lyhytkarvaisissa roduissa on jotain taikaa, ja tietysti samaa taikaa voi olla suden näköisissä roduissa kuten tsekkoslovakian susikoirassa, malamuutissa ja huskissa. Kuka nyt ei haluaisi jakaa elämäänsä urbaanin suden kanssa <3.

On hyvä heittää yks nosto kun katselin Netflixiä. Black Mirror avausjakso esittää eläimeen sekaantumisen jonkinlaisena syntitekona joka on täysin inhottavaa ja likaista hommaa. Hyvä kysymys olisi, että kuinka paljon maan lihatehtaat harrastivat eläimen seksuaalista hyväksikäyttöä (väkisin siementäminen, käsi emättimeen jne) 45min sarjan aikana, jossa vaadittiin vain yksi nautinnollinen yhdyntä ministeriltä livenä? Yhdyntä toteutui sarjassa.

Suomen eläinsuojelulaki on nykyään hyvinkin kattava. Ja se on vaan hyvä asia. https://www.ruokavirasto.fi/elaimet/elainten-hyvinvointi/ täällä on yksityiskohtia uudesta laista. Sanoisin että vuosisatoja jatkunut tuttu normaali kaapissa harrasteleminen on kutakuinkin edelleen turvallista meillä. Homma kestäisi julkisempaakin tarkastelua faktojen pohjalta, mutta nyt ei liene sen aika kun on somet jne “saamelaiset” jarruttamassa yhteiskunnan järkevää kehittymistä.

Minulla ei ole Netflixiä, mutta olen pohdiskellut mistä tämä yleinen oletus eläimen kanssa rakastelusta, että se on väkivaltaista? Yleisesti aiheesta tietämättömät väittävät eläimen kärsivän ja olevan hyväksi käytetty. Sikojen elämä uudistuksesta huolimatta on kurja ja onneton, kastraatiosta ilman puudutusta luovutaan vasta 12 vuoden siirtymäajalla. Silti asia hyväksytään hiljaisesti sillä, että halpa sian liha menee kaupaksi. https://animaliamedia.fi/porsaiden-kirurginen-kastraatio-kielletaan-mita-se-tarkoittaa/

Sitten taas 18 vuotias punatukkainen sinkkunainen tykkää antaa uros rottweilerin astua itseään, se on hyi hyi, ei saa! Kyllähän koiran kanssa tehdään paljon muitakin asioita.

_______

Mukava video husky korvan rapsuttelusta X:stä. https://x.com/i/status/1881769503044014482

Ollapa ylimääräistä rahaa niin tilaisin jonkin näistä

https://www.taloon.com/pehmolelut

Quote from Orhi on 19/02/2025, 10:43

Ollapa ylimääräistä rahaa niin tilaisin jonkin näistä

https://www.taloon.com/pehmolelut

Rottweiler näyttää kovin pieneltä oikeaan kokoon nähden. Jos pehmoleluja hankkii niin 1:1 on ihan hyvä lähtökohta.

Uni Toysillä on ihan kivoja leluja “unileluksi” tai hyllylle, vaikkei ne ihan 1:1 ole. Esim Jumbo Wolf / Husky laying vastannee jotain border collieta tai novascotiannoutajaa.

Jos tykkää nukkua joku kainalossa, joka ei ole tyyny, tai ei voi olosuhteiden pakosta olla koira niin tuollainenhan on ihan mainio siihen.

Olin kävellen menossa kauppaan kun eteeni ilmestyi kolme koiraa. Aika pieniä, sellaisia beaglen kokoisia lyhytkarvaisia. Oli niin mukava katsella niiden nättejä peppuja, että en kääntynytkään siitä kohta josta oli tarkoitus, vaan jatkoin pienen matkaa, jotta sai seurata noiden iloisten koirien puuhia.

Näin myös suomenajokoiran mutta siitä onkin jo aikaa. Suomenajokoira on aika nätti, mutta metsästyskoira.

Uploaded files:
  • finsky-honic.jpg

Näin viimeyönä todella mukavaa unta. Olin kyläilemässä muutamien sukulaisteni kanssa vieraan pariskunnan luona maalla, ja pariskunnalla oli tanskandoggi. Se oli valkoinen mustilla täplillä ja koetin tietysti kovasti hieroa tuttavuutta tuon upean ison pojan kanssa. Se oli ystävällinen ja sohvalla se makasi sylissäni minun rapsutellessa sitä niin paljon kuin ikinä pystyin. Uni oli todella realistinen ja muistan miltä sen paino tuntui sylissäni ja miltä sen turkki tuntui. Se tykkäsi huomiosta. Uni oli myös todella pitkä. Välillä tein jotakin askareita ja sitten taas vieraiden sohvalle ja iso tanskandoggi tuli lojumaan syliin ja ottamaan rapsutuksia. Sain siitä kaverin. Olen hyvällä päällä tuon unen vuoksi. Koirat ovat kyllä parasta, tapaa niitä sitten irl tai unissa.

Viimeksi olen rapsuttanut tanskandoggia noin neljä vuotta sitten. Olin tyttöni kanssa lenkillä, kun vastaan tuli kohtelias tyttö ja kysyin saako sitä rapsuttaa? Totta kai sai.

Uploaded files:
  • Harlequin-great-dane-dog.webp
  • Harlequin-Great-Dane.jpg

Tanskandoggi on ihan noise siihen saakka, kunnes alkaa laskea sen kuluja – Samalla rahalla ylläpitää pari keskikokoista koiraa helposti.

On kyllä vakuuttava otus, kun itsekin päässyt livenä “tutustumaan” ja tutustumaan.

Tänään näin kuvien kaltaisen doggin autolla ohi ajaessa – Pallit puuttui, ja korkeutta oli enempi kun tarpeeksi. Väritys sama kun kuvissa.

Tästä on ainakin kymmenen vuotta aikaa, kun olin yksin reissussa autolla ja pysähdyin huoltoaseman kahvilaan hakemaan välipalaa. Mentyäni autoon, kulki siitä iso vaaleanruskea tanskandoggi omistajan kanssa kävelytietä. Se käveli upeasti pää pystyssä ja teki suuren vaikutuksen. Tuo näky jäi todella voimakkaasti mieleen ja näky palaa aina vain takaisin. Muistan tuolloin ajatelleeni, omistaisinkohan joskus tuollaisen? Tanskandoggeja näkee aika harvoin.

Mahdollisuus on toki, jos jonakin päivänä jollakin ystävällä olisi sellainen ja saisi hänen dogginsa kanssa olla kaveri. Ystäväni sukulaisella oli tanskandoggi, mutta se ei ollut koskaan hänellä mukana kun tuli kylään ystäväni luo. Tämä ystävä muutti pois ja nykyään vaihdamme kuulumisia vain viesteillä silloin tällöin.

Ainoa mikä doggissa on rumaa, on hieman liian suuret posket. Ystäväni kertoi myös siitä, kuinka tämän sukulaisen koira kuolasi valtavasti. Olen itsekin tavannut kuolaavan koiran ja se oli hieman ikävää.

Tuo kuolahan on justiin mahtavaa, kunhan vaan pitää koiran hampaat kunnossa ja puhtaana, niin voi nuolla sitten poskien sisäpuolet puhtaaksi muiden hommien yhteydessä <3

Sitten arkihommissa, jos on joku nöffin kaltainen rotu niin kuolarättejä roikkuu kämppien eri nurkissa tarkoitusta odotellessa.

Tykkään kyllä kielitellä ja suudella koiran kanssa, mutta silloin kun kuola on valumassa suun ulkopuolelle, muuttuu se minusta inhottavaksi. Kielisuudelmat ovat todella mukavia. Varsinkin myöhemmin, kun koiran kanssa osaa myötäillä pikkutarkasti toinen toisensa kielen liikeitä. Yksi asia josta tykkään ovat koiran hampaat, ne ovat koiran vaarallinen ase jota se kantaa aina mukanaan. Parasta jos saa tuntea ne satunnaisesti huuliaan vasten pusuttelun ohessa.

_______

Tankandoggin kuvia tullut katseltua netistä, kun siitä ollut puhetta. Minulla on nyt semmoinen doggien harras ihailu vaihe.

Uploaded files:
  • great-dane-farm-dog-plays-in-field-with-friends-picture-id1147350641.jpg
  • shutterstock_144024817.jpg
  • 02d3ab038cfeee13586c180f4e05d4d5.jpg
  • dc3e89ef56d6c88c00fac2b3a90a1fe9.jpg
Quote from KoiraKaveri on 09/03/2025, 19:09

Tykkään kyllä kielitellä ja suudella koiran kanssa, mutta silloin kun kuola on valumassa suun ulkopuolelle, muuttuu se minusta inhottavaksi. Kielisuudelmat ovat todella mukavia. Varsinkin myöhemmin, kun koiran kanssa osaa myötäillä pikkutarkasti toinen toisensa kielen liikeitä.

Ei siis kannata antaa kuolan valua suun ulkopuolelle. Se on estettävissä nopealla toiminnalla. Doggeja on myöskin keskikokoisia ja isoja – En tiedä onko isommassa koossa mitään voitettavaa ?

Kuvissa on näemmä juurikin parhaita sängynlämmittimiä vaikkei nyt niin kylmä talvi olekaan <3

https://i.imgur.com/3DQnKAS.mp4 Joku vois väittää että liian isoja <3

https://i.imgur.com/vfnmNNL.mp4 tai oma moppi ojassa

Tällainen suloinen GIF-animaatio tuli vastaan. Putsataan ja pusutellaan tyttökoiraa hellästi ihanasta paikasta.

Lähde: https://e621.net/posts?tags=mohitopaw

Kyllähän nuo huskyt ovat lutusia. Todella hyvin koulutettuja kavereita, joista pidetään selvästi hyvää huolta.

He myös nukkuvat koko perhe samassa sängyssä. En ymmärrä miksi joku edes hankkii koiran, jos se ei pääse sänkyyn. Oma tyttö ei enää iän vuoksi edes pääse, mutta nukkuu lähellä. Sen hengitystä olen joskus alkanut kuuntelemaan, jos uni ei tule.

Huskyt kokeilevat katsoa VR kuvaa:

Husky viihtyy kyllä sängyssä sen aikaa mitä ihminen saunassa. Nukkuisivat varmaan mieluummin pakkaskuistilla kiepillä kun huoneenlämmössä.

Jos haluaa kunnon sänkypatterin, niin lyhytkarvainen koira, kuten ridgeback, doberman, tanskandoggi jne on juurikin niitä parhaita peiton alla nukkujia.

Optimitilanne on pari lyhytkarvaista koiraa ja king size bed <3.

Eikös lenkillä tullut äsken vastaan doggi kadun toisella puolella. En saanut silmiäni irti aristokraattisesta ja komeasta pojasta, ahmin sitä silmilläni niin paljon kuin kehtasin.

Nyt minun on pakko mennä fantasioimaan, millaista sellaisen kanssa olisi leikkiä ja peuhata.

Äsken ollessani tyttöni kanssa iltalenkillä, törmäsimme kahteen metsäkauriiseen. Ne pomppivat hetken päästä läheisen omakotitalon pihalle ja katosivat sitten näkyvistä.

Olispa jotain kivaa zoopositiivista postata tähän – Mutta ei ole, vaikka näin erittäin hämäriä lajien välisiä unia parina edellisyönä.

Joskus aina unelmoi että tulee vapaana olevia koiria vastaan metsässä ja niiden kanssa voisi sitten mennä läheiseen pusikkoon.

Itsellä ei ole tarvetta edellämainituille hommailulle, mutta taannoisena viikonloppuna olin fillaroimassa pääsiäislenkkiä. Vastaan tuli ilmeisesti joltain karannut kolmen koiran noutajakööri jossa oli mustaa ja valkoista labbista. Yksi uros ja kaksi narttua (muistaakseni). Omistajia ei näkynyt mailla halmeilla ja pään sisällä olisi ollut ihan kiva mennä “puskaan” puskattomalla kangasmaastoalueella. Päädyin sitten rapsuttelemaan kunnolla paikalle jäänyttä keltaista labbisnarttua, jolloin muutkin lauman jäsenet palasivat paikalle rapsuille.

Pian heille iski kutsu olla jossain muualla(ehkä omistajan luona lähialueella), ja itselle jäi käsiin mukava pesemättömän koiran haju jota haistelin loppulenkin. Kotona tietysti hajun perusteella huomattiin heti että olin käynyt vieraissa.

PreviousPage 11 of 11

< Foorumin etusivulle