Uudet yksityisviestit-
Please or Register to create posts and topics.

Unnutus. Pienten lasten itsetyydytys.

https://sexpo.fi/kootusti-tietoa/unnutus/

Unnutus termi on minulle uusi. Kyseessä on pienen, yleensä 3 – 5 vuotiaan lapsen seksuaalisen tyydytyksen kokeminen ja itseensä tutustuminen. Jopa pienet vauvat voivat unnuttaa.

“Unnutuksella tarkoitetaan pienen lapsen itsetyydytystä. Se on oman kehon koskettelua, jolla lapsi pyrkii rauhoittumaan tai saamaan hyvän ja turvallisen olon. Unnuttaessaan lapsi koskettelee sukupuolielimiään kädellään tai hinkkaaamalla itseään rytmisesti lelua tai huonekaluja vasten. Unnuttamista voi olla myös unilelun tai peukalon imeskely.”

Muistan lapsena kokeneeni muutaman kerran kiihotusta ja mm hanganneeni itseäni rantapalloa vasten Kerron siitä täällä ja vanhempana sängyssä maaten fantasioiden hellyydestä Disney piirroshahmon kanssa. En kuitenkaan tiennyt mikä se tunne oli tai miten sitä käsitellä, se vain kutkutti ja halusin ajatella ja ajatella sitä.

Olen itse todistanut unnutusta mm. sukulaislapsen harjoittamana. 6v tyttö harrasti sitä täysin estoitta, niin että hänelle oli pakko mainita siitä useamman kerran, että kädet pois housuista. Selitin myös että se paikka ei ole ihan puhdas ja kädet on syytä pestä jos sinne koskettelee. Nyt osaisin ohjeistaa paljon paremmin, että se on ihanan tuntuista mutta kannattaa tehdä omissa oloissaan ja hellävaroen. Ja että se hyvä tunne on normaali asia.

Unnutus voi olla myös oire ahdistuksesta tai stressistä jos se on pakonomaista. Lapsi voi kaivata turvallisuutta ja huomiota, tai olla muuten stressaantunut oirehtien unnuttamisella.


Seksifoorumi-Keskustelu.fi